lördag, mars 08, 2008

En miljon tankar

En av de saker som påverkar mitt vardagshumör är tankarna som surrar kring "vårat lilla hus". Vårat lilla "Lotta på Bråkmakargatan-hus" som vi vill ha men inte vet om vi får köpa. Väntan och ovisshet. Jag bara gåt och längtar samtidigt som jag vill ha ett hus överhuvudtaget. Alltid på våren. Om vi inte får "vårat lilla hus" så vill jag ju börja leta efter ett annat. Jag vill inte stå där i höst och BÖRJA husboendet med att kratta löv och skotta snö. Jag längtar. Jag vet lixom inte vad jag har att se fram emot och kan därför inte planera mitt liv. Jag kan inte måla om sovrummet eller köpa grejjer till balkongen. Eller slappna av.
Snurr i huvet
  • Lena PH och Martin Björk ska separera. Det tycker jag är tråkigt.
  • Mat-Tina flashade trosorna i "Let's dance" igår. Det tycker jag är härligt. Nice jävla ass.
  • Pågens korvbröd slår allt annat korvbröd. Saftigt, luftigt och asgott.
  • Jag leder en auktion på tradera om ett "GTA - Vice city" som jag går in och kollar upp tio gånger dagligen. Jag är cirka 24 timmar från att ha ett alldeles eget (FUNGERANDE) mördar-splatter-spel igen.
  • Jesper Rönndal är sött puckad. Men det är ju tragiskt nog bara en image.
  • Jag dricker för mycke coca cola. Inte ofta. En gång i veckan kanske. Men när jag dricker så går det fort. Det gäller egentligen allt jag dricker. Men just coca cola lär ju vara livsfarligt har jag hört. Fråga bara Elita Löfblad.
  • Idag är det internationella kvinnodagen tydligen. Hur jämställt är inte det? Finns det en internationell mansdag? (jag riktigt hör feministerna skrika: "ALLA DAGAR ÄR INTERNATIONELLA MANSDAGEN!) Eller varför inte internationella mensdagen? Fy fan...

Inga kommentarer: