fredag, mars 07, 2008

Hundjävel

Jag åkte och handlade förnödenheter idag. När jag kom tillbaka satt det en hund utanför porten. Som på vakt. Jag klev inte ur bilen. Vem vågar det?! Jag körde fram och kollade om den var fastknuten nånstans. Det var den inte. Så jag åkte hem till mamma, hon var inte hemma. Jag ringde henne på jobbet och bad om råd. Hon tyckte att jag skulle åka hem och titta igen. När jag kom hem satt min granne med den och höll i. Hon hade ringt efter ägaren som skulle komma. När jag gick in så gnydde den och skulle följa med. Helvete heller. Hundar är läskiga djur. Den såg ut typ som den på bilden *peka* fast typ lika stor som en labrador. Fyfan. Jonas vill ha hund. Men om vi måste skaffa det så ska vi ha en lagom. En som är så pass stor så att den kan hugga tag i tjuvar och banditer men ändå så pass liten så att jag kan sparka till den om den biter på mig.

Inga kommentarer: