torsdag, mars 13, 2008

Tokvecka

Veckan har tärt på mitt inre. Men det har varit roligt också. Jag fick vara med en etta i MITT gamla klassrum där JAG började min karriär som ettakladdare. Och det luktade likadant fortfarande. Blyertspenna lixom... *sniff* Många av mina gamla lärare var kvar fortfarande. Varav två var mina gamla gymnastiklärare och knappt tittade åt mig alls. Moget. Men i klassrummet var det bra. Jag läste "Jag gör dig frisk, sa lilla Björn" (för bild, se nedan) och dom tyckte den var supersupersupersuperjättebra. Ordagrant. Igår höll jag i en bild/mattelektion som gick ut på symmetriska former. Och idag lyssnade jag på läsläxa. En tjej läste två sidor ur "Harry Potter och den flammande bägaren". Fjärde boken. Dom andra hade hon redan läst ut. Ungen går i ettan. Jag bara satt och lyssnade. Härligt.

Imorgon är det helg. Vi ska gå på bio i helgen tänkte vi. "Sweeny Todd" var planen men den började 20.5o i Uppsala. Så vi hittade ett förslag till: "1o ooo BC" vi får se hur det blir.

Idag såg jag två pensionärer på Apoteket. Dom stod och inspekterade tampong&preventivmedelhyllan. Det var sött tyckte jag.

Inga kommentarer: