lördag, juni 07, 2008

Döden, döden...

Jag har varit katt, kanin, marsvin och blbomvakt åt Philiph sen igår. Mata lite och vattna lite. Idag när jag kom dit så vattnade jag lite, vattnet tog slut och jag gick in för att fylla på. Då låg kaninen död. Panik! Jag ringde Philiph och fick till svar "Nej, men den gööör så ibland! Ta en pinne och peta lite på den!" Så jag hämtade vattenkannan och försökte få liv i odjuret men det gick inte. Jag ville ju inte ta ur den ur buren så jag ringde Jonas, som naturligtvis var ute och trialade så han svarade inte. Jag vankade av och an en stund, tills han ringde tillbaka. Han kom hurtande och vi la in henne i frysen, enligt Philiphs instruktioner, så han skulle få begrava henne själv när han kom hem. Jag gav Åke mycke mat nu när han blivit ensamstående så han för tröstöta lite.
-
Rest in peace, Trixi.
-

Inga kommentarer: