söndag, juni 15, 2008

Jag mår illa . . .

Jag ramlade in på www.snyggast.se och nu mår jag illa. Topplistan. Bilder på tjejer där det är viktigare att den uppushade klyftan mellan tuttarna syns än halva huvudet. Närbilder där flickor tar "närbilder" på sina stringtrosor, nerhasade och gärna med handen innanför eller utanför. Under alla dessa bilder finns kommentarer från andra användare "fan va het du e!" - "får jag din msn sötis?" en lång lista av bekräftelse. Jag mår illa. Man ska inte behöva söka bekräftelse. Man ska för i helvete inte söka bekräftelse genom att att visa sig naken och i gengälld få titta på när någon runkar. FÖRIHELVETE! Samma gäller inte för killarna på www.snyggast.se . I deras topp 2o-lista gäller det håret. 18 av killarna har exakt samma, spretiga, rufsiga frisyr. En hade hockeyhjälm och en hade keps. Men inga nakna magar eller nerhasade kalsonger.

Under alla bilder dyker små varnande inlägg upp från "snyggast-ledningen" med länkar till artiklar om farorna med sådana sajter där man visar upp sig själv. "Lägg inte upp nakna bilder på dig själv, de sprids över hela nätet!", det stinker dubbelmoral. Så jag skrev ett mejl. Jag hoppas på svar. Och jag mår illa.

Inga kommentarer: