fredag, juni 27, 2008

Moster mås

Idag blev jag moster igen till ett litet skruttroll. Jag har inte sett honom än men jag har hört honom i telefon. Han lät liten men var ganska stor, 39oo gram (som en rejäl julskinka skrev jag till Jonas) och 55 cm lång. Jeanette sa att han ser ut som en mask. Så nu tog jag ledigt på måndag så vi ska åka diiit! Får se vilka som följer med, mamma, jag och kanske nån liten brud.

Jag agerade även lite synskt idag. När jag satta nycklen i låset när jag kommit hem så kännde jag instinktivt att brevet hade kommit. THE BREVET! Brevet med resultatet av min sista hemtenta. En förnimmelse bara. Och mycket riktigt där låg det stora vita kuvertet med Uppsala universitets emblem på och blängde på mig. Jag tog en djupt andetag och öppnade. Nu har jag alltså klarat mig igenom en hel termin felfritt. (om man inte räknar Birgers petitess om kursiverad titel i litteraturlistan) När jag öppnat ringde jag Towe (som inte fått post än - CITYMAIL!) och pratade bort en timme eller två. Hon ringde även lite senare och berättade att hon också klarat sig.


Happy day!
[Jag träffade ett skrutt igår också, han kom ihåg mig faktiskt, hade precis fyllt
tre år och sprang naken runt plaskdammen och lekte speedway. Det värmde.]

Inga kommentarer: