fredag, juli 18, 2008

Plupp

Igår åt Jonas och jag pannkaka och efter det la vi oss i sängen för att "prata ut". Vi pratar ofta ut. Vi talade om Gotland, Jonas outfit for the wedding och sen urartade det. Jag sa att jag hoppas våra barn får rött hår och bruna ögon, för det är sött. Men han hävdade bestämt att då kommer dom frå brunt hår och blåa ögon, paniken infann sig och jag insåg att det stackars barnet förmodligen skulle ha oturen att gå alla våra mindre smickrande drag. "Stora fötter, blått hår och bruna ögon!" insåg jag. "Dom kommer se ut som Plupp!" utbrast han plötsligt. Igår skrattade jag mer än vad jag gjort sammantaget på hela veckan. DÅ kanske PMSen håller på att gå över. ^^,
.
.
Idag har två av de vidriga tre stängningsveckorna gått. Jag har lurat till mig att sluta tidigt och det var bra gjort av mig! Vi ska ut i världen och grilla och jag ska försöka mig på fetaostgeggan som Marika tipsade om. Vädret ser lovande ut. Nu ska jag jobba!
...

...

Inga kommentarer: