tisdag, oktober 28, 2008

Paradox

Jag har precis klurat ut hur skala fungerar inom de tre olika dimensionerna! TADAAA! Jag är lyckligare nu än vad jag varit på länge. (Har man en dimension så tar man alltså den en gång, men sen kommer det kluriga! I två dimensioner måste själva resultatet av förstoringen eller förminskningen gångras med sig själv. Resultat gånger resultat alltså. Och har man TRE dimensioner så gångrar man det TRE gånger. Resultat gånger resultat gånger resultat. Så är det.) Det känns ganska pradoxalt när jag satt igår på en bilmatta omringad av tvååringar som gapade och susade runt. Att vi håller på med ekvationer och skala. Stackars små barn. Men jag idkade faktiskt lite sortering när vi städade ihop tåglådan, vi sorterade rälsarna enligt längd. Dom tyckte det var så, och jag fick leva ut det jag lärt mig på en halv termin på högskolan i Uppsala. Att sortera tågrälsar. ^^,

Nu ska jag diskutera lärmiljöer med mig själv och invänta samtal från Towe så att jag får åka dit och lämna av lite papper. Jag betalade min sista räkning för månaden idag och nu har jag 1500 kvar till den 20:e. Tur att Jonas ska leka inneboende från torsdag, då får han handla.

Hopp hopp!

Inga kommentarer: