söndag, november 02, 2008

Äckelsöndag

Tre saker:

1. Jag hade en mardröm där Jonas och jag hade flyttat ihop. (I mittt gamla rum från typ 96, på Gamlebovägen 1G) Vi kom hem från affären där vi stött på Sofie med rosa läppglans som tog med mig avsides och frågade om hon fick låna 120kr handla godis för. Jag tvekade. "Jadet kan du väl, om jag inte får tillbaka dom så skickar jag min indrivare Philiph på dig!" sa jag och skrattade. Hon följde sedan med oss hem och när jag slog upp dörren så hade Jonas inrett. Han hade köpt två nya vita tvmöbler, flyttat dit sitt jävla furusängbod, massa lådor med lego som han tydligen älskade och tavlor och kort satt på väggarna, bland annat sånna där vackra med pärlemoraktig yta, ofta med 80-talsclowner, vargar och månen som motiv. Jag blev kort sagt överlycklig. Han hade dessutom tapetserat om i olika fäger på varje vägg. En av dem var ljunglila med en dekorativ (lifesize) and längst ner i ena hörnet. I drömmen valde jag att fokusera på att han hade åkt till IKEA på eget bevåg och berömde honom för detta.

2. Mitt hår är fett. Jag valde att inte tvätta det idag för att det skulle få vila och gotta sig lite i sina egna safter men redan nu, 90 minuter efter att jag klivit upp, börjar självmordstankarna komma. Jag känner hur en osynlig hinna av "äckel" lägger sig runt hela mig. Varför är jag så klen? Jag kommer aldrig kunna bli en "normalt att tvätta håret var tredje dag"-människa.

3. Den där Kevin Borg i Idol. Honom skulle man vara, barnsligt lycklig jämt. Bonde-söker-bög-Peter gillar honom, bara ännu en anledning för Kevin att le och sjunga ut.

Inga kommentarer: