fredag, november 21, 2008

Piff & Paff

Igår talade Jonas mamma om vem SVT valt som årets julvärd. Detta är en mycket känslig fråga för mig. Jag tog nästan livet av mig året Lotta Bromé skulle vara "gemytlig"...:S Hemska människa. Lilla Ernst och Blossom Tainton som båda har något påklistrat över sig, inte trevligt. (dock vill jag påpeka att Ernst knäckte Blossom stenhårt) Sedan kom Ingvar. Kära Ingvar som axlade ansvaret på ett formidabelt sätt och fyllde tomrummet efter Arne fullkomligt. Att dom inte höll fast vid honom. *sucka som Askungen* Förra året satt Anne Lundberg där och var trevlig, och hon var definitivt näst bäst. I år har de gett uppdraget till Lasse Kronér och det är jag nöjd med. Så SVT kan vara lugna jag ska inte starta en tittarstorm (som när Carola sjöng "Fångad av en stormvind" och bilden försvann och jag satt inlåst i kaknästornet) Men att dom inte höll fast vid Ingvar begriper jag fortfarande inte.

För övrigt så tittade vi på "Dobeedo" igår. En del består av att orkestern spelar ett intro och så ska de gissa vilken film eller tv-serie den är från. Döm om min förvåning när introt till "Sally" spelades upp! Hon håller sakta på att ta sig tillbaka in i rampljuset, det är jag säker på!

Inga kommentarer: