onsdag, november 19, 2008

Produktiv

Oj vad jag har hunnit med mycket idag! Vi halkade iväg till skolan på en glashal Uppsalaväg i 60km/h och kände oss som Bambi. Väl därinne matades det in lite begrepp och sen gled vi hemåt. Jag övertrasserade mitt konto med en tankning för 150kr och for till pappa. Vi åkte till Cegerblads och tittade på en bil, och sen åkte vi till Skebo i samma syfte. Vi åkte sedan till Berga och fnulade lite och jag matade Happy Bean och Lycky Bean med mandariner, dom surnade till när mandarutterna tog slutt. Efter det tog vi en vända till bortåt Skebo, provkörde och köpte en bil. En sproilans ny. Till mig. I födelsedagspresent. Det känns ganska surealistiskt. Och jävligt bortskämt egentligen. Men det är jag värd! =D Pappa ville inte att jag skulle åka på Uppsalaskogen utan en fyrhjulsdriven, och antispinnad bil. (Enligt Jonas: utan allt som gör det kul att köra bil.) Jag skjutsade sedan hem pappa och snabbade mig hem för att käka och sedan drogde jag och Philiph till Älmsta för en "sista färd" med min LUT. Jag älskar min LUT. Vi mindes dessa tre år med värme. Kurvan, IKEA, gran&utemöbelsfraktning osv. Jag kommer dö lite inombords när jag ser någon annan köra min LUT. Jag har förmodligen hela helgen på mig att ta farväl. Dom skulle ringa när den nya bilen var fördigutrustad (med airbags halelulja) och jag får skiljas från min Volvo. Hädanefter blir det Suzuki. Suzuki Vitara.

Inga kommentarer: