fredag, december 26, 2008

Så var glada julen slut, slut, slut...

Julaftonen flöt på bra. Jag åkte till pappa och Anne på förmiddan och gav bort glögg, "Den döende dandyn" av Mari Jungstedt och en film pappahar tjatat om hur länge som helst "Hjälp the Nerd!" med Björn Gustavsson (den äldre varianten), han blev överlycklig och ville hem direkt för att titta på den. Sen åkte jag till mamma och åt lunch med Helene och familj. Tomten kom och vi öppnade paket. Jonas kom och vi fikade tårta. Dom brast ut i spontansång, "Ja må han leva!" och jag trodde han skulle ta livet av sig med tårtspaden. Jag ville nästan hjälpa honom. Kalle Anka. På kvällen öppnade vi våra julklappar hemma. Jag fick fyra skålar från Höganäs och en sodastream av Jonas och 300kr telia refill av Kerstin och Bjarne. Av min familj fick jag 600kr på Duka och en tusenlapp av pappa. Jag älskar att få tusenlappar!

Igår va vi hos Jonas mamma och pappa på mat och julklappsutdelning. Ebba och Melvin körde sönder tårna på mig och Jonas med sina radiobilar. Jonas fick en myströja från H&M och jag fick ljuvligt fina termosmuggar från Åhléns, med matschande servetter och tändsticksask.

Idag ska jag och Philiph åka in till Uppsala, gå på IKEA, Gränby och sen ska vi äta kinamat och gå på bio. Det blir som ett avsked innan han åker till Thailand och Gud vet när han kommer tillbaka.

Inga kommentarer: