söndag, januari 11, 2009

Banta

Imorse läste jag om en liten pojke som anammat "Paris Hilton-dieten". Man kör med självsvält i fem dagar sen goffar man järnet den sjätte, självsvält i fem dagar och så tvärgoffar man på den sjätte. Som TUR va så hade han nu modifierat den lite och kör svält i bara tre dagar mellan intaget av mat. Det låter ju både behagligt och effektivt. Eller nåt. Nej, själv tror jag mer på Sally Santesson metoden! "Varning, kokos, varning, kokos, varning, kokosboll! Varning, kola! Varning, kaka!" Det är själva varningen vi vill åt. Lära sig skapa en riskkalkyl när varningslampan tänds.

Jag har dessutom just upptäckt att min nästipp blivit oerhört tudelad om man känner på den. Det är alltså där man går ner i vikt först! "Oh, så slank din näsa har blivit!" har jag aldrig fått höra...

Inga kommentarer: