tisdag, januari 20, 2009

Lugnet efter stormen

Igår började vi vår nya kurs. I hopp om att Towe skulle få haka på [paw rik-thit] rusade vi runt som marsvin och letade folk som var villiga att hjälpa. Medan hon försökte sig på att övertyga studievägledarna om att vi hade rätt så gick jag på en föreläsning. Efter den fick jag veta att hon hade sprungit runt ytterligare litegranna och letat nytt folk och satt lite fart på lärarna som skulle rätta hennes ena tenta. Dom hade rättat två tredjedelar av den och det fattades ett halvt poäng för att den skulle bli godkänd. Då kände vi oss litet lugnare. Så vi åkte hem. Igårkväll hade hon fått svar att hon till och med hade fått VG. Så nu är vi lugna. Idag satt vi och bestämde lite böcker vi måste beställa och huruvida vi ska åka buss eller bil. Vi räknade ut att det skulle kosta oss 2002 kr var att åka bil in i en halv termin (den andra halvan är praktik!) och det skulle bli snäppet dyrare om vi hade åkt buss + kassa tider att ta oss dit och hem. Så vi ska åka bil.

Jag känner mig nöjd och glad på nåt sätt....jag blir lite smått misstänksam.

Inga kommentarer: