onsdag, februari 11, 2009

Klipp

Idag har jag klippt mig och det blev alldeles för kort. Jag kände mig modig där jag satt i stolen och tänkte att "nu ska vi vara lite radikala!" - men nu ångrar jag det. Men det växer ut igen...*mantrar*

Idag har jag faktiskt varit väldigt produktiv. Dagen spenderades hemma hos min pluggarkollega och vi gav oss på en näst intill omöjlig uppgift att sammanfatta ett bedömningsinstrument för en bred norm som vi ska kunna lämna till den rektor vi ska jobba för. Vi ska förklara alla begrepp vi använder som är svåra, vilket jag tycker är konstigt eftersom rektorerna borde väl vara lite medvetna om yrkeslingon? Dekontextualiserat språk, mentala scheman och fonologisk mobilisering.

Jonas och jag gick och handlade på kvällskvisten. Jag fick tulpaner men inte minibananer. Då skällde jag ut honom lite. Det kan han ha det lilla svinet! *gnider händerna och hånskrattar*

Inga kommentarer: