tisdag, mars 24, 2009

En bra dag...

Tentan gick fruktansvärt mycket bättre än väntat. Men inledningen var virrig. Skrivarken va slut på hela skolan så han fick springa ut och in och störde oss med lite prat här och var. Men min insats va bra. Jag satt i ca 3 timmar [rekord!] och klämde ur mig allt jag kunde. När jag kom ut kände jag mig helnöjd och om jag inte får godkänt på den här tentan så lägger jag ner lärarkarriären. För då kommer jag ALDRIG att bli godkänd på den. Så bra kändes det. När vi kom hem kaffade vi hos Towe och kikade vilka lärare som kommer ut och examinerar oss. Vi antog att vi skulle få samma för inte skickar dom hit två olika till denna avkrok av världen. Trodde vi. Lagrell stod det när Towe loggat in. Jag blev överlycklig. Henne gillar jag och hon gillar mig. Så jag tittade in på min med mest på kul. Waldestrand. Jaha, då blev jag genast mer nervös. Det stod ingen mattelärare angiven än...men det är bara en tidsfråga innan det dyker upp ett Prytz. Snälla, snälla Gud! Låt det stå Kjellin...

Nyss ringde jag till min VFU-handledare och berättade hur kul vi ska ha. Jag hoppas vid Gud att inte alla nationella prov kommer stå i vägen för mina förberedelser! Men nu när jag har pratat med henne känns allt så mycket bättre. Det finns hopp om livet.

Nu ska jag meditera lite...och njuta av att jag inte behöver läsa något teoretiskt på en hel vecka! *fanfar*

Inga kommentarer: