måndag, mars 02, 2009

Padda

Nu har jag kommit hem från en kväll i Uppsala. Kinamaten var inte alls så bra som den var sist vi var där men filmen översteg min förväntan. Efteråt åkte vi genom McDriven och skaffade oss kaffe, vatten och ett Happy Meal med morötter. När vi kommit ut ur Uppsala och in i skogen som leder hem fick vi tvärnita för en liten kanin. Philiph tittade på mig och bedjade: "Kööör inte på deeen..." - som om jag hade tänkt göra det! När vi kom runt nästa kurva visade det sig att ett par rådjur hade konferens mitt på vägen, men dom skuttade så fint iväg så. Då berättade jag för Philiph om mitt möte med ett vilt svin på julafton och döm om vår förvåning när ett lika vilt svin dyker upp runt nästa krök. Philiph blev stum av förundran, det är inte ofta det händer. Resten av vägen såg vi ytterligare några rådjur och en hare som precis skulle bli överfallen av nåt stort och flygande. Rena rama vildsafarin! Nu är det god natt för samtliga passagerare.

Inga kommentarer: