söndag, april 12, 2009

Det va ju påsk!

"Tänk dig själv att sitta på akuten en långfredag i hönskostym och längta hem!" Detta Sally Santesson-citat stämmer in på mig och min mamma sånär på hönskostymen och långfredagen. I måndags när mamma skulle röka en av sina äckliga cigaretter hoppade hon graciöst upp på bänkskivan vid diskbänken för att sätta på fläkten och bolma in under den. Nu slumpade det sig så att det var någon som skruvat loss bänkskivan från sina fästen så hon for ner i golvet. Hon slog sig i ansiktet och fick en rejäl blåtira och när bänkskivan vippade ner så for ju vattenkokaren med skållhett vatten ner över henne och det mesta av hennes rygg. Hon borde åkt in till akuten på en gång men det räckte tydligen med vårdcentralen tyckte hon. Och igår efter påsklunchen fick hon feber och frossa och ringde efter ambulerande distriktssköterska som genast sa att jag skulle skjutsa in henne till akuten. Så vi åkte in och hon fick ligga kvar över natten med sina tredje gradens brännskador som nu blivit infekterade. Hon är lite småmallig över att det är tredje graden dock. Nu ser det ut som hon ska få ligga kvar tills imorgon med så Emily och jag tar nog en tur in och lämpar av lite kläder och korsord. Sen ska jag nog ta en tur till Carrolajn för jag vet att hon fått ett tillskott till familjen. "Den är väldigt svart!" har hon sagt. Men av egen erfarenhet vet jag att en för svart soffa är bättre än en som är för vit. ^^,

Inga kommentarer: