fredag, maj 22, 2009

Till freds...


Jag inser ett par gånger varje dag att vi faktiskt har köpt ett hus. Då kvillrar det till i magen och otåligheten har börjat gro i mellangärdet. Jag har till och med börjat intressera mig för dränering och värmesystem, Jag har dock hintat lite om att jag inte vill vänta alltför länge på mitt vita fina kök. Då muttrar han i sin mustasch om att jag är nån jävla kapitalist. And damn proud of it! Men jag blir nog nöjd bara jag får måla. Det blir lite spartanskt i början, men hellre det än en takfläkt! ;)
Jag har ätit egenhändigt kladdade kycklingbiffar idag, med färskpotatis, sparris och tomat&basilika-creme fraische. Det kallas för fredagslyx. Sen ska jag övertyga Jonas om att vi ska göra äppelpaj...vi måste ju göra slut på allt som finns i skaffaruffet nu ju. Bland annat vaniljsåsen. Jag är så praktisk.

Inga kommentarer: