tisdag, juni 16, 2009

Lycka

Gud vad jag känner mig lycklig just nu. Imorse plockade jag upp Philiph för en liten tripp till (för ovanlighetens skull) Älmsta. Men till Kröns handelsträdgård den här gången. På jakt efter min jasminbuske som jag inte hittat än. Jag visste att Helene har en sådan så vi svängde förbi där för att knipa av en kvist att jämföra med på Kröns. Det slutade med att Helene och Emily följde med oss till Kröns, ICA i Älmsta och sen fikade vi i Grisslehamn. Helt trevligt var det. Nu är jag så trött så jag knappt kan sitta upp. Men jag fick tag i två olika sorters jasmin i alla fall, nån av dem måste ju vara rätt! Det lär jag märka så fort knopparna slår ut. Nu ska jag nog krypa ner i sängen och lyssna lite ljudbok och njuta av känslan i maggropen. Det är lika bra att vara lycklig medans man kan - det går ju över som allt annat!

Inga kommentarer: