lördag, augusti 29, 2009

Frihet i en liten låda
Jag satt och tänkte underhålla mig med lite youtube så här på kvällskvisten. Men min dongel är segosniglus så ett klipp tar typ nån timme att ladda. Så jag fick nog. Jag rusade in i mellanrummet och slet upp routern vi fick hem för några veckor sen och började koppla in den. Såklart så fungerade det inte som det skulle. Klockan 18.45 en lördagkväll. Jag ringde kundservice och hör och häpna -dom svarade! Det gillar vi. Jag talade med en liten norrländska i sisådär en halvtimme innan vi fick det att funka. Halelulja sa jag och la på. Sen kånkade jag datorn ut i köket. Och internetet la av. Jag fick tuppjuck och kastade mig åter på telefonen för att ställa mig i en ny kö på 22 minuter. "Vad gäller ditt ärende...förlåt jag uppfattade ditt svar..." sa kärringen. Men jag lyckades fixa till det helt på egen hand innan dom hann ställa mig i kön igen. Och det är ljuvligt. Klippen dyker upp i sin fullhet som vore det den självklaraste saken i världen. Nu ska jag baka äppelpäppelpaj tills Jonas kommer hem. Paj på våra egenhändigt odlade och plockade äpplen. Tjoho.

Inga kommentarer: