måndag, augusti 31, 2009

Kärlek är större än cyklar
Nu ska jag skriva av mig om min förmiddag. Vi hade lite trubbles att komma rätt kan man säga. Vi skulle ju till universitetshuset. Var ligger det lixom? Vi åkte fel. Sen kom vi till Akademiska "dääärifrån vet jag på ett ungefär var det ligger!" sa jag morskt till Towe. Redan då var vi fem minuter sena. Vi hamnade på en cykelväg bakom Carolina Redeviva och fick tag på en liten utländsk skräpplockare som misslyckades helt med att guida oss. Sen for vi bort till ekonomikum. Fel, fel, fel, fel! Så vi snurrade en stund till bland alla [j*vla*] cyklister och skyltar för enkelriktat och kom upp till slottet där vi frågade två mmuséeintendenter var fan vi skulle ta vägen. Dom surnade till. För det är ju så lätt att hitta i Uppsala. *lipa* Vi tog oss sedan till domkyrkan. Där hittade vi en liten dam som sa åt oss att parkera och gå upp för en backe. Tydligen kan man inte ta sig till universitetshuset med bil. Förvånad? Sen tog vi oss in till andra delen av kursintrot i alla fall. Föreläsningen efter orkade vi inte med så vi åkte "hem" till våran skola och kopierade istället. Nu kokar jag tio ton äpplemos och har fyra äpplepajer i ugnen. Jonas hade varit gullig och plockat fem hinkar äpplen när jag kom hem. Nu har han åkt och servat motorcykel. Gulligt. Ingla, sova gott i natt, she will.

Inga kommentarer: