söndag, september 06, 2009

Jag är på gång!
Herre gud, igårkväll blev både vardagsrummet och badrummet färdigt! På papper, that is. Jag tittade på "Forrest Gump" och skissade my little heart out. Det blir bra. Jag hittade ett kakel jag vill ha. Stora vita plattor och ungefär likadana klinkers i ljus/mörkgrått. Nu är det bara att bestämma sig mellan dusch eller badkar. Jonas påstår att detär svindyrt att fylla upp ett badkar när man har hus. Själv ser jag bara fördelarna. En ruggig höst/vinterdag när man vaknat på fel sida, hela dagen har gått rätt åt fanders, man är frusen ända in i märgen och själen blöder av ångest. Vad kan då vara bättre än att tända några små doftljus och fylla badkaret med hett vatten, glida ner och bara njuta? Sen all rengöring och sånt får man väl offra sig på då.

En annan sak: Jonas tuggade i sig tre råa vitlöksklyftor igårkväll och öppnade sin ena whiskeyflarra för att "bota sin förkylning" [...hmmm...]. Han satt uppe länge och mumlade för sig själv inne vid datorn. Jag pallade inte trycket utan gick och la mig med IKEA- och Miokataloger. När jag precis skulle till att somna kom han inragglandes, full som en kastull, och nynnade lite för sig själv. Han är så söt när han blir salongsberusad, lite egoisktisk och insiktsfull också faktiskt.

Inga kommentarer: