fredag, november 20, 2009

Skakis
Tjoho! Jag har precis vågat titta på min skräck-horror-ta-livet-av-mig-nu-uppgift som vi lämnade in i oktober och fick tillbaka igår. Jag vågade in titta igår eftersom jag förutsatte stordäng av examinatorn och skulle sätta igång med ett nytt arbete idag. Måste ju hålla humöret uppe. Men nyss tänkte jag att det är väl lika bra att ta smällen och bearbeta den. Så stog det "Färdig" på den jävlen! Jag trodde jag skulle dö, jag rusade in och hoppade på Jonas [som förövrigt ligger och sover] och skakade av lycka. Eller mest lättnad. Så var jag tvungen at gå och kolla om det verkligen var rätt uppgift jag kollat på och se poängen. Så står det två poäng. Det låter visserligen lite men det är det högsta man får på lilla högskolan. Då bröt jag ihop. Men det känns så otroligt bra och ett ton sten har fallit från mitt hjärta. Plus att jag kom en bra bit idag med nästa uppgift som ska in. Nu ska jag gå in och pussa upp Jonas så vi kan ha fredagsmys nån gång. NU ÄR JAG VÄRD DET!

[fredagsmys translates to "Life of Brian" med kaffe och dammsugare "the pepparkaksedition".]

Inga kommentarer: