lördag, december 26, 2009

Degdagar
Jag börjar sakta men säkert se tjusningen med mellandagarna. När jag var yngre tyckte jag mest att det var som en lång baksmälla, allt roligt var över, spänningen var slut och man var kräkfärdig på alla Aladdinaskar. Den här julen har det mest varit skönt att få dega hemma [och smälla i sig bara EN Aladdinask...], kolla på film och äta julrester.

Igår gick jag till exempel upp vid halv tolv, käkade lite frulle, skummade lite mjölk och njöt av en lyxkaffe i soffan framför "Krama mig" [en tragisk film om olycklig kärlek och frigörande av liv.]. Där började mitt filmmaraton. Jag betade av "Förortsungar" [Gustaf Skarsgård på sång : ingen hit!], "Harry Potter och de vises sten", "Ensam hemma 2", "Sagan om konungens återkomst" [mitt i den gav Jonas upp och gick och la sig - mes!] och sist men inte minst lyckades jag ta mig igenom "Dagissnuten" - Arnold i högform! Då var klockan två och jag krälade mig ner i sängen.

Nu ska jag skumma lite mjölk och knapra i mig en skinksmörgås!

Inga kommentarer: