lördag, mars 27, 2010

Idag har jag spenderat dagen med följande dam:
Först sov vi bort halva dagen, 11.00 kvicknade jag till och steg upp, duschade och sen begav jag mig ut i snön till körsbärsträdet och kapade lite kvistar som jag hoppas ska slå ut lite snyggt till påsk. Efter det kände jag mig lite hurtig och började städa ur mellanrummet (aka: rummet-där-man-slänger-in-all-skit-stänger-dörren-och-glömmer-att-det-finns.) tills jag pinsvettades. Efter en välgörande lunch och vilostund började jag organiserandet av scrapproomet. På med Sally-dvd'n och sen snickrade jag ihop en lådmöble, fäste upp sladdar på väggen, dammade IKEA-hyllan och imorrn ska jag fixa och städa skrivbordet. Puh. Sen lagade jag middag: vitlöksmarinerade fläskkarrékotletter, timjanpotatis med vitlök, haricot verts och för att säkerställa morgondagens andedräkt: vitlökssmör. Och så mitt fantastiska rödvin till det. Nu är jag så belåten med lördagen och kommer somna så gott, så gott.


Vi avlsutar med ett citat: "Ung, snygg, supermodell med humor och stor intelligens söker man med enorma tillgångar och försköna skogspromenaderna..."

Inga kommentarer: