onsdag, maj 19, 2010

Nedräkning
Nu är vi inne på slutspurten! På fredag kl 12.00 är det ganska exakt två veckor kvar till sommarlov och ett ledigt huvud. Sju gånger ska vi in till Uppsala och examinera oss klart. Igår slutade praktiken med buller och bång, vi släppte ut våra fjärilar som vi avlat fram. Vi satt i gröngräset, solen lyste, det spelades gitarr och sjöngs, fjärilarna flög (utom en som råkade ut för ett litet handikapp) och jag bjöd på glass och fick en egenhändigt tillverkad present.

När jag kom hem hade jag så grymt ont i huvudet så Jonas bryggde på lite kaffe och så satt vi i solen och njöt ett tag. Sen gav vi oss på rabatten. Jonas grävde och jag övervakade. När han var klar med utrensningen satte jag ner mina många jasminbuskar och flyttade över lite flox. Det är inte helt klart än för idag ska (kanske) Philiph and I åka till Kröns och köpa lite lavendel. Så det blir lite färg i det hela.

Så funderar jag på om jag ska starta en ny blogg. Börja om från början. Men jag kanske väntar med det till augusti. Eller nåt.

Nu är det plugg, plugg och sen ska jag handla lite vin och åka till pappa som fyller 70. Herregud, halvvägs till 140!

Inga kommentarer: