lördag, juni 26, 2010

Midsommar
...är inget speciellt tycker jag. Då ska man ju vara ute på nån liten pittoresk ö med massa folk och ha det mysigt i solnedgång på klippor med grillning och gitarrspel. Vilken idyll! Själv firade jag förmiddagen på Gränby Centrum som smakstöd till shoppande kamrat. Denice följde med också och när vi kom hem drackhon och jag lite kaff (-e) på altanen och sen fick hon provköra min bil. Hon hittade dragläget så fint så! *stolt* Efter det hämtade vi ett stycke mormor och åkte till syrran för att fika lite jordgubbar. Där var det fullt ölande på gång, ett par inhemska exemplar samt en liten kille från Stockholm - som hette LillKrille. Passande namn, han påminde en aning om Nils Karlsson Pyssling. När vi fikat klart begav jag mig hem till min oxfilé som låg och väntade på mig. jag gjorde min paradrätt och bara mös här hemma hela kvällen. Samma lika idag blir det. Men nu ska jag och Jonas fira lite i efterhand med lite sill, ägg och räkor. Tjoflöjt.

Inga kommentarer: