onsdag, juni 09, 2010

Värme
Idag är det sista mini-rycket inför mini-tentan. Ska bara vänta på att solen når min lilla plätt där jag gillar att sitta så ska det krämas in lite kunskap i knölen.

Så, skansen. Det var trevligt. Men jag insåg att det räcker med en tur var tionde år. Tänk dom som har årskort som springer där en gång i veckan! Tröttsamt.

Vädret var bra, djuren var småtråkiga (Jag vill se giraffer!), men de flesta hade fått ungar och det var ju sött. Och vår konfrontation med Skansen-Jonas var otrevlig, han bara blängde på oss när vi tittade på hans apor och ormar, han är minsann inte sådär trevlig och gemytlig som han vill få alla att tro!

När jag åker till Arboga så ska jag, John, Denice och Chris till Parken Zoo. Där har dom minsann en sydlig pudu. Även drill och kapybara finns...för att inte tala om kycklinggroda! Intressant ska det bli.

Inga kommentarer: