onsdag, augusti 29, 2007

Mossdoft

Hösten är här. Det märkte jag inatt när jag låg under mitt tomma påslakan och skakade tänder medans Jonas småsnarkade under sitt fylliga ulliga täcke. Till sist stog jag inte ut och vinglade ur sängen och slet ner stora vintertäcket ur ett skåp. Sen somnade jag om. I värme. Men hösten kom riktigt tvärt i år. Över en natt lixom. Mina stackars tomater var inte alls beredda på det. Jag tog in dom inatt för väderpojken på Aktuellt sa igår att det skullde bli frostnatt. Det doftade blöta barr och löv imorse när jag va ut. I löv. Jag gick förbi ett dagis och barnen lekte med gummistövlar och mössa. Jag vill också juh! =( Buhu buhä...som tur va ringde Kicki och undrade om jag ville jobba imorron. Happi day! Jag passar inte alls att vara arbetslös. Jag tynar bort mentalt. Jag hoppas innerligt att Carro förbarmar sig över mig ikväll och bjuder över mig på kaffi. I miss.

Inga kommentarer: