söndag, september 30, 2007

Svensson Svensson

Igår såg jag på "Svensson Svensson" med familjen Svensson! Och ett par Hagströmmare. Jag och Jonas var bjudna hem till hans mamma och pappa på lask igår. Ebba & Melvin, Maria och Daniel kom också. Efter maten lekte vi korrajumma med barnen. Melvin hade med sig en hud som han tuggade på och slängde runt med. Sen blev det fika, drömrulltårta på allergivis. Och barnen fick lördagsgodis. Vi tittade på nåt konstigt australiensiskt program som Melvin valde när Jonas bläddrade i kanalerna. "Det här tyckrrr jag om!" Han satt och pillade i sina non-stop och stirrade fascinerat på tvn. Då och då tittade han upp: "Är den här rrranch, Inla? Är den här gröd, Inla? Är den här gyl, Inla?" Och jag fick smaka hela två styckena...
.
.
Idag var vi där igen. Jonas och jag bar runt lite grejjer som skulle flyttas på och sen fikade vi och lekte mer korrajumma. Jonas åkte hem med två stolar som jag ska få rusta upp när jag blir allt för arbetslös. Sen skulle dom äta gröt och Kersitn frågade vad dom ville ha för gröt. Töntegröt blev det. Och ägg. Men jag åt inget för jag skulle ju på spinning 45 minuter efteråt. Fast det kändes att jag inte hade ätit på länge. Orkade inte som jag brukar, dessutom har jag fått nageltrång och det störde nåt så innihelvete. Vad gör man åt nageltrång som inte innebär kirurgiskt ingrepp?
.
.
På onsdag ska mamma och jag åka till Arboga!

Inga kommentarer: