söndag, oktober 14, 2007

Oh Lord!

Nu har vi mått så där superbra igen. Jag älskar när dom perioderna kommer. Igår var vi hos Carro, Noah & Daniel och fikade ett par timmar. Åkte därifrån vid 13-tiden. Då tyckte han att vi skulle åka till hans mamma&pappa och tigga mat, så vi gjorde det. "Åh vad roligt att se dig! Det va ju så länge sen!" Utbrast Kerstin när jag sa hej. Människan är överlycklig. I löv! Vi stannade och pratade lite älg, massa cross och en del jobb. Sen åkte vi och handlade. Timjan och fruktcoctail [ den satans fruktcoctailen! ]. Jag gjorde skitgod timjanpotatis med grillpannad kyckling sen. Och så skulle vi titta på sista spiddvajjGP't. Jag bestämde att vi skulle betta lite på det. Så vi letade fram en massa mynt och lekte gamblers lixåm. Jag satsade på Andreas Jonsson i finalen och jag vann med några kronor över Jonas. [ Happy day! ] Idag har vi varit på julmarknad med Carro&Daniel i Österbybruk [ Han köpte salamikorvar och jag köpte brieost och en tomte. ] och sen åkte vi runt och tittade på hus. Vi hade tittat på ett på hemnet som låg i närheten och vi tänkte bara ha vägarna förbi och kika på det. Bilden på nätet ljög rätt så kraftigt. Så vi får hitta ett nytt. Han vill bo ute i skogen så han slipper folk och jag vill bo nära samhället så det inte blir så ensamt. Svår balansgång. ^^,
.
.
En lustig sak hände i fredags. Vi satt och glodde på "Corpse Bride" när telefonen ringde. "Ja hej, det här är Bertil Lindén. Nu är det så här att vi har skjutit en älg idag som vi har styckat och dom sa att jag skulle ringa till dig för att du skulle ha lite älgkött. Så nu tänkte jag att du kunde komma hit och hämta det." Jag fattade ingenting. Eftersom pappa har varit involverad i sånt där så frågade jag vem det va som sa att han skulle ringa till mig. "Vi va en sex-sju stycken som satt här och tog en sup och dom sa att jag skulle ringa till dig..." [ Behöver jag säga att han va stupfull? ] "...och jag har ett torp här till dig i Baldåker för flera miljoner som du ska få ärva när jag dör..." Då började jag ana ugglor i den berömda mossen och tackade men nej-tackade. Då blev han tyst en stund. "Har du en man Ingela?" frågade han. "Jadå, han sitter här bredvid." sa jag och tittade på Jonas som satt och stirrade på mig som om jag va tokig. "Så du HAR en man?" frågade Bertil då förvånat. "Då får jag väl tacka för mig..." och så sa vi hej då. Det var en bisarr upplevelse. Jag ringde pappa och frågade om han visste vem det var men det gjorde han inte. Så Jonas ringde Knet i Alunda och frågade honom. Han gjorde lite eferforskningar med sin pappa och det visade sig att Bertil Lindén var känd för att ringa upp änkor och ensamma kvinnor som han hittat i telefon katalogen och erbjuda dom älgkött. Fuck, I'm so special.

Inga kommentarer: