måndag, december 03, 2007

Regn och rusk

Det är december och det spöregnar. Jävla klimakterieförändringar! Jag har bestämt att blir det såhär nästa år så ska Jonas och jag åka till fjälls och bo i stuga över jul. Där det finns snö. Det bästa vore ju om vi hade haft ett par barn att spendera julen med. Någon som har några till övers? Snälla Jesus eller Gud eller John Polman - GIV MIG SNÖ!

Jag tänkte va hurtig och promenera till affären för att inhandla mig en banan. Men jag har ju ingen jacka. Dragkedjan pajjade i helgen. Nu har jag iaf beställt en ny. Jag va in och tittade på den igår. En vinterjacka. Så stod det "I lager 10 juli" seriöst? Men plötsligt imorse så fanns den inne igen. Så nu hoppas jag kunna ha den när vi åker till Röcksta och grattilerar Maria.

Jag tar nog bilen till affären.
[bild - årets adventsljusstake]

Inga kommentarer: