söndag, mars 02, 2008

Vasaloppet

Kalaset var kul. Ungarna var galna. Galnare än vanligt. Dom var ju på hemmaplan. Ebba gjorde fläta och tofsar på mig och Melvin for runt på sin traktor. "Hej kompis!"

Inatt runt 3-tiden ringde en halvberusad och besviken Niklas till mig. För att jag var den som var snäll. För han hatade P och han hatade S. Och det förstår jag efter vad han berättade. Han pratade av sig en halvtimme och han sa att han skulle ringa idag så kunde vi fika. Men som alltid efter fyllesamtal så drar han sig ju ur dagen efter. Det lilla bakfyllesvinet. ;) Jonas var lagom sur när jag kom och la mig igen.

Imorse var Jonas klocka ställd på nollsjufemtiofem eftersom han ville se starten i vasaloppet. Han steg upp med ett dovt "Fy fan..." och sen fyllde André Pops ljuva stämma upp lägenheten. Jag låg ett tag men joinade honom sedan i soffan. Men jag hann med lite bloggläsande och traderabjudande också. [snart är den min!] Efter skidor och äcklig lunch övade jag på mitt berättande inför examinationen på tisdag. "Jag gör dig frisk, sa lilla björn" läste jag med inlevelse. Vi mös hela eftermiddan. Bara låg i sängen, inväntade mörkret och pratade om vårat hus. Vattenburen värme.

Måndag imorgon, skola och nerver inför det fria underbara berättandet. "Skorpsmuuulor..."

Inga kommentarer: