torsdag, mars 05, 2009

Prinsessbröllop

Det är ju skandal att knugen begär mer pengar av Reinfeldt [oss] för att hon ska få gifta sig för alldeles mycket pengar. Det fanns en omröstning på tv4.se om vad som skulle finansiera bröllopet - hovet eller folket. Vilket ju är samma sak. Det irriterar mig att dom inte kan följa budgeten! Tänk om jag skulle ringa Reinfeldt varje gång jag hittde en die, ett alfabet eller några papper jag absolut behövde ha till mitt bookscrapping [se tidigare inlägg] och kräva ut lite pengar. Och knugen vill ju säkerligen ha mer en ett par tusenlappar.

Dessutom irriterar jag mig på att Daniel inte får bli kung! Det är det dära genussystemets fel. För om hon blir drottning och han blir kung så får han automatiskt högre rang än henne eftersom han är man. Det finns hur många kronprinsar som helst som gift sig med nån ur pöblen som sedan fått kalla sig kronprinsessa. Jag säger bara Haakon! Det stod nåt luddigt om att hon ska härstamma från Heliga Birgitta...men det måste vara en täckmantel som Norges Elisabeth Tarragona-Wahlberg hittat på. Halelulja!

Inga kommentarer: