fredag, juni 05, 2009

Den blomstertid nu kommer...

Nu har jag sommarlov! Så väldigt skönt det känns. Towe och jag hade lite avslutning med Plantagen, IKEA och China Garden. Mätta som svin blev vi. Vi råkade se ett par (hundra) lass studenter som tjöt, skrek och sjöng ut sin lycka. En av alla deras skyltar jag fastnade mest för var "12.00 är vi redlösa - 18.oo är vi medvetslösa - 24.oo är vi arbetslösa". Stackarna.

På Plantagen hittade jag magnolian jag ville ha. Sen hamnade jag på avdelningen för jasminer/serschminer. Jag köpte en "Norrlandsschersmin" som jag tror är den jag letar efter. Men jag kommer nog få köpa många olika sorter innan jag hittar den som sprider min barndoms ljuva doft.


Det är dags för sen middag nu tror jag. För magen var full med nudlar, babuskott och friterat tills för nån timme sen.

Inga kommentarer: