söndag, juni 07, 2009

Vafan hände?

Jag läste på Zarah-Lou om ett nysläpp av marabousmak. Jordgybbar. Vid första anblick var det inte så lockande. Jag gillar ren choklad jag. Intravenöst helst. Men jag började tänka på andra sommarfabboriter och in i min lilla hjärna susade Marabou Cocos. Vad fasen hände med Marabou Cocos??? När jag gick på sommarlov i andra ring (tror jag) släppte dom Marabou Cocos (denna ljuvliga hybrid av socklad och artärtäppande kokos) . Vad hände med den? Dessutom samma sommar drabbade min en annan sockerstinn njuning. Fanta Fläder. Vad fan hände med Fanta fläder??? Fanta fläder smakade verkligen sommar. Jag ska nog skriva ett mail till båda producenterna och kräva en revival. Det är lixom inte okej att fucka med perfektion. Nu börjar alla minnen flöda över mig...Norrtälje busstation, Sofie, en solig eftermiddag...Marie från A-Teens. *kalla kårar* Nej, jag tror jag föredrar mitt liv som det är nu före hur det var då. Jag har en svettig karl i sängen, ett hus vi ska få flytta in i (countdown: 23 dagar), solen skiner och jag har sommarlov. Tänk om jag hade en Marabou Cocos och en Fanta fläder i vardera handen, då hade mitt liv fan varit komplett. *sucka som Askungen*

2 kommentarer:

Zarah-Lou sa...

haha! Jag håller med dig!
Finns mycket gott som försvinner, och vad jag förstått så var Marabou Cocos en STORFAVORIT! Lillesyster gråter blod för att den är borta.
Fanta Fläder var underbart god (fläder är ALLTID gott!), samma sak med Fanta Vilda Bär, oxå borta!

Shio försvann! Jag ÄLSKADE Shio Persika!!

Jag skulle nog kunna lista en hel del, men nu minns jag inte allt..

Jo! Det fanns ett 3-pack med lite större kroppkakor i butiken när jag var yngre, den sorten försvann! (nu finns bara äckliga sorter..) Det var de godaste kroppkakorna jag ätit i hela mitt liv!! xD

Muffin sa...

Måste komma med ett tillägg - vad hände med GBs Schweizernöt-glass som fanns 1995 eller nå't så'nt? Vanilj- och hasselnötsglass överdragen med Marabous Schweizernöt...*får något drömskt i blicken*
Åter till verkligheten, tack för dina söta ord inne hos mig. Diesen du frågade efter är QK Katie och storleken är skinnimini. Tror inte att de tillverkas längre men du kanske har tur och hittar dem någonstans. Lycka till! :)