måndag, februari 08, 2010

Länge sedan
Hej, här ligger jag på sjukhus! Igen! det hela började med att jag fick ett gallstensanfall i oktober, efter det hade jag ont i magen till och från som om ett band satt strax under bröstet och spände som bara den. Sen under höst och vinter hade jag lite ont så till och från. Sen satte det igång rejält i början av januari och på vårdcentralen konstaterade de magsår och jag fick med mig syrahämmande meducin. Den fungerade inte riktigt så jag funderade i två veckor på att åka in till akuten, till sist bestämde vi oss för att spendera en fredagskväll på akuten så Jonas skjutsade in mig den 29:e januari. Jag blev då inlaggd och röntkad dagen därpå. Läkaren jag fick var samma som jag hade i somras när jag opererade mitt utomkvädeshavandeskap, och det var tur. Det visade sig att dehade "glömt"en operationsduk i mig under den operationen som har legat och irriterat och "ätit" sig igenom tarmarna. Tjoho! Så det var bara att fläka upp sig på operationsbordet igen. Två nya ärr, 40cm amputerad tarm och en sjukhusvistelse rikare.

Nu har jag tack och lov tagit mig igenom den värsta delen av det hela, igår fick jag ta ut sonden jag har haft i näsan ner i magsäcken sedan operationen, idag fick jag börja dricka, imorgon kanske jag ska få dra ut ett till dränage...livet går framåt. Pust och stånk.

Inga kommentarer: