fredag, november 30, 2007

Adventsfika

Jag sitter här med molande mensvärk och väntar på att klockan ska bli elva så jag får åka och snylta mat på jobbet. Jag ska jobba eftermiddan i köket för att dom har adventsfika för föräldrar och sånt. Jag ska värma lussebullar, blanda saft och koka kaffe. Och se glad ut.
.
.
Kvällen hoppas jag på att få spendera med Carolajin. Men hon är med sin mamma och julshoppar nu så hon visste inte hur social hon skulle orka vara sen. =P Men jag klarar mig. Jag vet ju att imorron får jag ta fram jullådan. Då överlever jag allt. Tillochmed med vetskapen om att Jonas sitter i en televerketoverall i pissregn och väntar på att Peter ska behöva ha bensin. Novemberkåsan. Första december. Passande. Men han kommer hem på söndag, då blir det mysmys. Det här blev en väldigt dyster och melankolisk blogg.

Inga kommentarer: