tisdag, januari 27, 2009

Topz

En utförlig beskrivning av min förmiddag:
Den här dagen började skit. Jonas var dryg och jag duschade. Sen åkte han och hämtade ut ett paket till mig. Jag sminkade mig och topzade öronen. När jag drog ur pinnen ut vänsterörat så var det just bara det som kom ut, pinnen. Lilla tussen hade satt sig fast som en propp inne i hörselgången. Panik. Jag letade fram all sorts utrustning som kunde tänkas behövas för att plocka ut den och väntade otåligt på Jonas. Han kunde inte få ut den så jag fick ge mig iväg till distriktssköterskan. Hon körde in en tång i mitt öra, fick tag i tussen, drog ut den litegrann [lättnaden spreds i min kropp.] så släppte kärringen och stack in "titta-in-i-örat"-grejen och puttade tillbaka tussen på plats igen! Hon skickade ner mig till doktorn. [så jag fick betala -IGEN!] Jag fick sitta och läsa "Vårdguiden" en timme och när jag äntligen fick komma in till doktorn så hade nån snurrat på microskopet så han fick hämta två andra till hjälp. [Jag gnisslade tänder] Ingen fattade vad fan som hade hänt med microskopet. Dom ojjade sig och snurrade och vände på det. Till slut råkade dom göra rätt och han kunde slita ut tussjäveln.

Sen åkte jag en vända till Norrtälje och sen kom Carro med son upp och hälsade på. Det var en trevlig och ovan upplevelse. Nu ska jag göra klart ett kort och titta klart på "Sex and the city". Tjoho.

Inga kommentarer: